Pályázati kiírás és szabályzat
I. Célok
A jelen Business Excellence Díj pályázat (a továbbiakban: Pályázat) kiírásának célja, hogy elismerje és megjutalmazza azokat a vállalkozásokat, akik kiváló teljesítményükkel és minőségi szolgáltatásaikkal jelentős mértékben hozzájárultak a magyar üzleti turisztikai piac fejlődéséhez és növekedéséhez. A díj lehetőséget biztosít arra, hogy az üzleti turizmus legkiemelkedőbb szereplői megmutassák munkájuk eredményeit, inspiráljanak másokat a minőség és innováció terén, valamint elősegítsék az ágazatban való folyamatos fejlődést és versenyképességet. A pályázatok ösztönözik a vállalkozásokat a kitartó munkára, a magas színvonalú szolgáltatások nyújtására és az üzleti turisztikai élmények folyamatos fejlesztésére, ezzel együtt pedig erősítik Magyarország pozícióját az üzleti turizmus globális térképén.
A díj küldetése, hogy támogassa és elismertesse az üzleti turizmus iparágban dolgozó kollégák szakértelmét és innovatív gondolkodásmódját, valamint ösztönözze a minőségi szolgáltatások nyújtását. A Turizmus Kft. hisz abban, hogy ezek az értékek kulcsfontosságúak a szektor fejlődésében, és a Pályázat révén szeretné ezeket előmozdítani és kiemelni.
II. A Pályázat általános bemutatása
A Business Excellence Díj 11 kategóriában, pályázat útján nyerhető el.
A beadott pályamunkákat a szakmai szervezetek delegáltjai és az ágazat prominens képviselőiből álló szakmai zsűri értékeli, rangsorolja, és dönt a szakmai díj odaítéléséről.
10 kategóriában az első három legjobbnak ítélt pályaművet a szakmai zsűri közönségszavazásra bocsátja, így azokban a kategóriákban szakmai díj mellett közönségdíj is elnyerhető. A nagyközönség a www.business-excellence.hu oldalon adhatja le szavazatait a jelöltekre.
Pályázni a pályázati űrlap kitöltésével lehet.
A pályázóknak röviden be kell mutatniuk a vállalkozás 2024. szeptember 1. és 2025. augusztus 31. közötti időszakra (a továbbiakban: értékelési időszak) vonatkozó üzleti teljesítményét és sikeres szolgáltatásait, kiemelve azokat a minőségi szolgáltatásokat, amelyek segítették a versenytársak közül való kiemelkedést, és ezáltal jelentős mértékben hozzájárultak a magyar üzleti turisztikai piac növekedéséhez.
A pályázat beadási határideje: 2025. szeptember 21. 24:00 óra
Eredményhirdetés és díjátadás: 2025. október 22-én, a MICE Business Day-en.
III. A Pályázaton résztvevő szereplők
- A Pályázatot meghirdető fél:
Turizmus Kft (székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 11., adószám: 10827349-2-41, képviselik: Gál Pál Zoltán és Komáromi Balázs ügyvezetők)
- A pályázók köre:
A Pályázat nyitott minden olyan cég/vállalkozás előtt amely az értékelési időszakban az üzleti turizmus terén kimagasló teljesítményt nyújtott és minőségi szolgáltatásokat biztosított a pályázható kategóriákban.
Bátorítjuk a szálláshelyeket, rendezvényszervezőket, utaztatási vállalkozókat, catering és AV szolgáltatókat, DMC-ket és egyéb üzleti rendezvényekhez szorosan kötődő szolgáltatókat, hogy vegyenek részt a pályázaton és osszák meg sikeres tapasztalataikat és eredményeiket a szakma és a nagyközönség számára.
IV. A pályázók az alábbi kategóriákban nyújthatnak be Pályázatot:
- kategória – Legjobb nagy befogadóképességű business hotel
A díj célja: Olyan hazai nagy befogadóképességű üzleti szállodák díjazása, amelyek kiemelkedő corporate szolgáltatásokkal támogatták üzleti vendégeiket az értékelési időszakban. A pályázás feltétele, hogy a szálloda rendelkezzen minimum 150 szobával, + minimum 150 fő befogadására alkalmas rendezvényteremmel ,és feltétel, hogy a szálloda rendelkezzen Magyar Turisztikai MinőségTanúsító Testület által kiadott minősítéssel, érvényes HotelStars minősítéssel vagy nemzetközi brand minősítéssel.
- kategória –
Legjobb kis- és közepes méretű business hotel – Budapest
A díj célja: Az értékelési időszakban kiemelkedő minőséget és megbízható corporate szolgáltatásokat nyújtó kis és közepes méretű budapesti üzleti szállodák elismerése. A pályázás feltétele, hogy a szálloda rendelkezzen minimum 50, legfeljebb 150 szobával, + minimum 50 fő befogadására alkalmas rendezvényteremmel, emellett rendelkezzen Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület által kiadott minősítéssel, érvényes HotelStars minősítéssel vagy nemzetközi brand minősítéssel.
- kategória –
Legjobb kis- és közepes méretű business hotel – vidék
A díj célja: Az értékelési időszakban kiemelkedő minőséget és megbízható corporate szolgáltatásokat nyújtó kis és közepes méretű vidéki üzleti szállodák elismerése. A pályázás feltétele, hogy a szálloda rendelkezzen minimum 50, legfeljebb 150 szobával, + minimum 50 fő befogadására alkalmas rendezvényteremmel, emellett rendelkezzen Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület által kiadott minősítéssel, érvényes HotelStars minősítéssel vagy nemzetközi brand minősítéssel.
- kategória – Legjobb nagy, 500 fő fölötti befogadóképességű hazai rendezvényhelyszín
A díj célja: Az üzleti rendezvények terén az értékelési időszakban leginnovatívabb, legmegbízhatóbb és legkomplexebb szolgáltatásokat nyújtó nagy befogadóképességű hazai rendezvényhelyszínek elismerése. A pályázás feltétele, hogy a helyszín rendelkezzen minimum 500 fő befogadására alkalmas rendezvény kapacitással.
- kategória – Legjobb kis- és közepes hazai rendezvényhelyszín
A díj célja: Az üzleti rendezvények terén az értékelési időszakban leginnovatívabb, legmegbízhatóbb és legkomplexebb szolgáltatásokat nyújtó hazai kis és közepes hazai rendezvényhelyszínek elismerése. A pályázás feltétele, hogy a helyszín rendelkezzen minimum 100, legfeljebb 500 fő befogadására alkalmas rendezvény kapacitással.
- kategória – Legjobb üzleti catering szolgáltató
A díj célja: Olyan kiemelkedő catering szolgáltatók elismerése, amelyek az értékelési időszakban kimagasló minőségükkel és legkreatívabb catering szolgáltatásokkal járultak hozzá az üzleti rendezvények sikerességéhez.
- kategória – Leginnovatívabb technológiai megoldásokat biztosító üzleti rendezvény szolgáltató
A díj célja: Olyan kiemelkedő technikai szolgáltatók elismerése, amelyek az értékelési időszakban a leginnovatívabb technológiai megoldásokkal és legmegbízhatóbb szolgáltatásokkal járultak hozzá az üzleti rendezvények sikerességéhez.
- kategória – Legkiemelkedőbb üzleti rendezvényekhez kapcsolódó program- és kiegészítő szolgáltató
A díj célja: Azon szolgáltatók elismerése, akik az értékelési időszakban kiemelkedő programokkal/ aktivitásokkal és kiegészítő megoldásokkal a legnagyobb hozzáadott értékkel bíró szolgáltatást nyújtották az üzleti rendezvényekhez.
- kategória – Legjobb corporate utazási iroda
A díj célja: Az értékelési időszakban legkiemelkedőbb teljeskörű utazási szolgáltatásokat nyújtó be- és vagy kiutaztató utazási irodák díjazása, amelyek kiemelkedően rugalmasan és megbízhatóan támogatták üzleti utazóikat.
- kategória – Legjobb ügyfélélményt nyújtó DMC
A díj célja: Az olyan destination management cégek díjazása, amelyek az értékelési időszakban kiemelkedően innovatív programokkal, rugalmas megoldásokkal és kivételes ügyfél élménnyel járultak hozzá a nemzetközi beutazó ügyfelek elégedettségéhez. Ebben a kategóriában csak szakmai díjat adunk át.
Ebben a kategóriában csak szakmai díj nyerhető el.
- kategória – Legjobb új piaci szereplő
A díj célja: olyan új innovatív szolgáltatások nyújtó piaci szereplő elismerése, amely az értékelési időszakban indította el működését, aminek célcsoportja az üzleti célból utazók és a MICE-piac.
Különdíjak
A Business Excellence Díj keretében idén különdíjak is odaítélésre kerülnek, amelyekre nem lehet pályázni – a díjazottakat a szakmai zsűri vagy a szakmai szervezetek terjesztik fel.
● Az év legnagyobb hatású turisztikai nagykövete
A díj célja: Azon kiemelkedő szolgáltató vagy személy elismerése, aki jelentős hatással volt a turizmusra, és tevékenységével hozzájárult a hazánk, mint desztináció népszerűsítéséhez, innovációjához és fejlődéséhez az értékelési időszak során.
Szakmai szervezetek különdíjai
- Az Év Autókölcsönzője – Kozák József emlékdíj
A Magyar Autókölcsönzők Szövetsége által odaítélt díj, egy olyan személy részére, aki a szakma számára elismerhető és értékelhető tevékenységet folytatott a jelölést megelőző évben, vagy a szakmai életműve elismeréseképpen adományozható.
- Az Év Repülőjegy Értékesítője Díj
IRIME IATA REPÜLŐJEGY-ÉRTÉKESITŐ IRODÁK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE által a legjobb repülőjegyértékesítőnek odaítélt díj.
- Az év turisztikai munkaadója
A Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) által az év legkiemelkedőbb turisztikai munkaadójának odaítélt díj
V. A pályázat menete:
- Kategóriák kiválasztása: A pályázók választhatnak a különböző kategóriák közül (Legjobb nagy befogadóképességű business hotel, Legjobb vidéki kis és közepes befogadóképességű business hotel, Legjobb budapesti kis és közepes befogadóképességű business hotel Legjobb nagy 500 fő fölötti rendezvényhelyszín, Legjobb kis- közepes rendezvényhelyszín, Legjobb üzleti catering szolgáltató, Leginnovatívabb technológiai megoldásokat biztosító üzleti rendezvény szolgáltató, Legkiemelkedőbb üzleti rendezvényekhez kapcsolódó program- és kiegészítő szolgáltató, Legjobb corporate utazási iroda, Legjobb ügyfélélményt nyújtó DMC, Legjobb új piaci szereplő-) amely(ek)ben szeretnének részt venni.
- Pályázati űrlap kitöltése: A pályázóknak ki kell tölteniük a pályázati űrlapot, amelyben be kell mutatnia a cég/vállalkozás szeptember 1. és 2025. augusztus 31. közötti időszakra vonatkozó üzleti teljesítményét és sikeres szolgáltatásait.
- Beadási határidő: A pályázatok beadási határideje: 2025. szeptember 21. 24:00 óra
- Értékelés: A pályázatokat a szakmai zsűri értékeli, rangsorolja, és dönt a szakmai díj odaítéléséről.
- Közönségszavazás: A szakmai zsűri által 10 kategóriában ( a Legjobb ügyfélélményt nyújtó DMC kategórát kivéve) három legjobbnak ítélt pályázatokat közönségszavazásra bocsátják a business-excellence.hu
- Eredményhirdetés: Az egyes kategóriák nyerteseit 2025. október 22-én, a MICE Business Day-en hirdeti ki a Pályázat kiírója. A nyertesek itt vehetik át a szakmai és a közönségdíjakat.
- Jelentkezés módja, Pályázat közzététele
A Business Excellence Díjra, a pályázati űrlap kitöltésével lehet pályázni, a meghatározott online rendszeren keresztül (https://forms.gle/FBD3nf5ifooaze166), amely a www.business-excellence.hu weboldalon érhető el
A Pályázatra történő regisztráció során a pályázó regisztrálja a vállalkozást, amit képvisel, valamint a céges és saját személyes adatait:
- Pályázó cég/vállalkozás neve:
- Pályázat beadásért felelős személy neve:
- Pályázó e-mail-címe:
- Pályázó telefonszáma:
- Pályázó cég weboldala:
A pályázó köteles:
- Az adatkezelési tájékoztatót elfogadni.
- A céges logóját jpg vagy png formátumban a rendezveny@turizmus.com címre elküldeni.
Az online rendszer struktúrájában követi a Pályázat tartalmi kiírásában meghatározottakat, a bírálatok egyszerű elvégzésének érdekében. Kizárólag azon pályamunkák minősülnek benyújtottnak, amelyek határidőre beérkeznek (feltöltésre kerülnek) az online rendszerbe.
Tevékenység | Dátum |
A pályázat meghirdetésének napja | 2025. június 25. |
Első forduló, jelentkezési időszak | 2025. június 25. – 2025. szeptember 21. |
Első forduló, jelentkezési időszak lezárulta | 2025. szeptember 21. 24:00 óra |
Szakmai zsűrizés időszaka | 2025. szeptember 26. – október 07. |
Shortlist kihirdetése | 2025. október 8. |
Közönségszavazás időszaka | 2025. október 8. – október 15. |
Közönségszavazás lezárulta | 2025. október 15. 24:00 óra |
Eredményhirdetés | 2025. október 22. |
VI. A Pályázat ütemezése, határidőkre vonatkozó információk
A fent jelzett határidők pályázó általi elmulasztása jogvesztő jellegű.
VII. Pályamunkák tartalmára vonatkozó előírások
A Pályázatokat a fentiekben meghatározott online rendszeren keresztül kategóriákként az alábbi struktúra szerint várjuk:
- Cég profiljának rövid bemutatása (max. 600 karakter).
- Minőségi vállalati szolgáltatások rövid összefoglalása (maximum 400 karakter).
- Az üzleti megoldások bemutatása, kiemelve, hogy hogyan adott választ a hivatásturizmus kihívásaira a 2024. szeptember 1. – 2025. augusztus 31. közötti időszakban (maximum 500 karakter).
- Annak indoklása, hogy a pályázó miben nyújtott kiemelkedő szolgáltatást, illetve annak szemléltesse, hogyan tudott kitűnni a versenytársai közül, valamint hozzájárulni a magyar üzleti turisztikai piac növekedéséhez (maximum 1000 karakter).
VIII. Pályázatok elbírálása
A pályázatokat szakmai zsűri értékeli, rangsorolja, és dönt a szakmai díj odaítéléséről. A tizenegy pályázható kategóriából tízben a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt három pályázat közönségszavazásra is felkerül, így ezekben a kategóriákban a szakmai díjak mellett közönségdíj is elnyerhető. Kivételt képez a ‘Legjobb ügyfélélményt nyújtó DMC’ kategória, amely kizárólag szakmai zsűrizés alapján kerül díjazásra.
A Business Excellence Díj keretében idén különdíjak is odaítélésre kerülnek, amelyekre nem lehet pályázni – a díjazottakat a szakmai zsűri vagy a szakmai szervezetek terjesztik fel.
A díj alapítója kifejezetten fenntartja a jogát, hogy a jelen Pályázat feltételeit alapos indokkal módosítsa (ideértve a pályázat estleges visszavonását is), illetve azt, hogy ne hirdessen nyertes pályázót. A Pályázat feltételeinek alapos indokkal történő módosítása esetén a pályázókat megilleti a jog, hogy a pályamunkájukat indokolás nélkül visszavonják és a pályázatuktól indokolás nélkül elálljanak. Az erre a döntésre vonatkozó tájékoztatást a díj alapítója a pályázat egyéb közleményeivel azonos nyilvánosságot biztosítva közzéteszi.
Szakmai bírálat szempontjai
Szempont | Pontozási skála |
A pályázó vállalati szolgáltatásainak átfogó bemutatása (PR elemek), az egyes szolgáltatások részletes ismertetése, beleértve a fő jellemzőket, előnyöket és az üzleti turizmus számára nyújtott értéket. | 0–5 pont |
A pályázó üzleti megoldásainak bemutatása kiemelve, újszerűségére, innovációs tartalmára, és arra, hogyan adott választ a hivatásturizmus kihívásaira, az értékelési időszakban. | 0–10 pont |
A pályázó üzleti szolgáltatásainak ismertetése összehasonlító elemzést végezve a versenytársakkal, és bemutatva, hogy miben különböznek, milyen előnyökkel járnak az általuk kínált megoldások a piachoz képest, valamint hogyan járulnak hozzá a magyar üzleti turisztikai piac növekedéséhez. | 0–10 pont |
Közönségszavazás
A közönségszavazás a pályázat olyan szakasza, amelyben a nagyközönség szélesebb körű részvétele révén választja ki az általa legjobbnak ítélt pályázókat. Ez a folyamat online platformon, a www.business-excellence.hu felületen zajlik, ahol a szavazók kifejezhetik preferenciáikat. Az adott kategória közönségdíjasa az a pályázó lesz, amelyik a nagyközönségtől a legtöbb szavazatot kapta.
IX. Bírálók
A Turizmus Kft. a pályázatok elbírálására a szakmai szervezetek delegáltjait és az ágazat prominens képviselőiből álló szakmai zsűrit kért fel, akik rendelkeznek a szükséges szakmai tapasztalattal és tudással az értékelési folyamat lebonyolításához.
X. Díjazás
Mind a szakmai, mind a közönségdíj kategóriában, az elbírálás utolsó fordulójában legmagasabb pontszámban részesülő pályamunkát benyújtó vállalkozás oklevelet kap, amelyet marketingkommunikációja során szabadon felhasználhat. A szakmai díj és a közönségdíj pénzjutalommal nem jár.
XI. Eredményhirdetés
Az eredmények közzétételére 2025. október 22-én kerül sor. Az eredmények nagyközönség számára történő kihirdetésére a pályázatot kiíró Turizmus Kft. – a jogszabályok adta keretektől függően – díjátadó eseményt szervez. A díjátadó esemény megtartásáról és annak részleteiről a Turizmus Kft. a Pályázat egyéb közleményeivel azonos nyilvánosságot biztosítva tájékoztatja a pályázókat.
XII. Kizárás
A Turizmus Kft. jogosult arra, hogy a Pályázat bármely fázisában bármely pályázót kizárjon a versenyből, ha az megszegi a jelen pályázati kiírásban foglaltakat, vagy olyan magatartást tanúsít, amely jelen Pályázat céljával, akár a Pályázat, akár a Turizmus Kft. szellemiségével össze nem egyeztethető.
XIII. Egyéb rendelkezések
Minden egyes pályázó köteles legkésőbb a Pályázat benyújtásakor írásban nyilatkozni a Turizmus Kft. felé, hogy a jelen Pályázati kiírásban írtakat elfogadja, tudomásul veszi, és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A pályázó tudomásul veszi, hogy ennek elmaradása esetén a Turizmus Kft. bármikor kizárhatja jelen Pályázatból.
A pályázó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a pályamunka benyújtásával a benyújtásra kerülő pályamunka vonatkozásában térítésmentesen és minden további díjkövetelés nélkül valamennyi felhasználási módra és médiára vonatkozó, térben és időben korlátlan, allicenciába adható, nem kizárólagos felhasználási engedélyt és átdolgozási jogot biztosít a Turizmus Kft. részére azzal, hogy a pályázót természetesen megilleti a neve feltüntetésének joga. A pályázó tudomásul veszi azt is, hogy a Turizmus Kft. jogosult arra, hogy ezen felhasználási és átdolgozási jogot harmadik személyre ruházza át. A pályázó felelősséget és jogszavatosságot vállal azért, hogy harmadik személynek nem áll fenn olyan joga, amely a pályamunka jelen bekezdés szerinti felhasználását korlátozná vagy kizárná.
A pályázó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a pályázó nevére hivatkozást, a Turizmus Kft. által vagy a Turizmus Kft. megbízásából harmadik személy által a pályázóról jelen Pályázattal összefüggésben készített kép- és/vagy hangfelvételt és ennek átdolgozását is a Turizmus Kft. időben és térben korlátlanul felhasználhatja a Pályázat vagy annak tevékenységének bemutatására, népszerűsítésére.
A pályázó a pályamunka benyújtásával kötelezettséget vállal arra, hogy elfogadja és tudomásul veszi a Pályázat elbírálásában részt vevők, a Turizmus Kft. és a Bírálók döntését.
A Turizmus Kft. kifejezetten fenntartja a jogát, hogy a jelen Pályázat feltételeit alapos indokkal módosítsa (ideértve a Pályázat esetleges visszavonását is), illetve azt, hogy ne hirdessen nyertes pályázót. A Pályázat feltételeinek alapos indokkal történő módosítása esetén a pályázókat megilleti a jog, hogy a pályamunkájukat indokolás nélkül visszavonják és a pályázatuktól indokolás nélkül elálljanak. Az erre a döntésre vonatkozó tájékoztatást Turizmus Kft. a Pályázat egyéb közleményeivel azonos nyilvánosságot biztosítva közzéteszi.
A Pályázaton való részvétel önkéntes és ingyenes. A Pályázattal kapcsolatos felelősségkorlátozások és felelősségkizárások az alkalmazandó jogszabályok által megengedett mértékben érvényesülnek.
Budapest, 2025. június 23.
Turizmus Kft.A tizenegy pályázható kategóriából tízben a szakmai zsűri által legjobbnak ítélt három pályázat közönségszavazásra is felkerül, így ezekben a kategóriákban a szakmai díjak mellett közönségdíj is elnyerhető. Kivételt képez a ‘Legjobb ügyfélélményt nyújtó DMC’ kategória, amely kizárólag szakmai zsűrizés alapján kerül díjazásra.